ZAPROSZENIE Z KLASĄ

Zwykle na początku współpracy proponuję moim klientom zapoznanie się z moim portfolio. Z doświadczenia wiem, że nie wszyscy to robią, a ma to istotne znaczenie i często przesądza o dalszych planach. Dzieje się tak, ponieważ każdy grafik ma swój własny styl, który mimo wszystko jakoś przemyca do każdego projektu. Czasami są to wykorzystywane barwy, czasem kompozycja, czasem po prostu to coś, co pojawia się zawsze, choć trudno jest to jednoznacznie uchwycić. I to właśnie świadczy o tym, że ma się do czynienia z profesjonalistą. Jeżeli grafik nie posiada niczego takiego, tylko całkowicie dostosowuje się do propozycji klientów, powinno się rozważyć ideę współpracy. 

Załóżmy, że moim zadaniem jest druk zaproszeń okolicznościowych, albo bardziej precyzyjnie przygotowanie projektu, a następnie przesłanie go w formie zlecenia do cyfrowej drukarni. Na początku muszę wiedzieć, z jakiej okazji mój klient świętuje - ślub, rocznica, urodziny, inauguracja. Istnieje wiele możliwości. Gdy już dowiem się tego, wypytuję o dalsze szczegóły. Przede wszystkim o konkretne oczekiwania, możliwe sugestie. Po zebraniu tych informacji przystępuję do opracowywania koncepcji, dalszych konsultacji, poprawek i na koniec oddania gotowego projektu.

Przy tym wszystkim zakładam, że klient zdaje sobie sprawę, jaki rodzaj stylów preferuję, czy wolę jasne, czy mocno nasycone odcienie. Tylko wtedy nie będzie on zaskoczony, kiedy otrzyma zaproszenie w stylu retro z żywymi barwami. Po prostu zakładam, że wybierając mnie właśnie o taki efekt chodziło. Stąd tak ważne dla artysty jest stworzenie portfolio - najlepiej stale aktualizowane, pokazujące ciągłą ewolucję twórcy i jego stylu.

Leave a comment

Moderacja komentarzy w tym serwisie jest aktywna. To oznacza, że twój komentarz nie będzie widoczny na stronie dopóki nie zostanie zaakceptowany przez redaktora.