UPIĘKSZANIE PRZESTRZENI

Pamiętam, że kiedyś nie przywiązywano zbytniej uwagi do tego, na jaki kolor maluje się pomieszczenia użytkowe. Wybierano barwę dostępną w sklepie, najlepiej w przystę+pnej cenie. Dopiero od kilku lat kolory stały się ważnym elementem projektowania wnętrza, tym samy wiele zyskały wszelkie wielobarwne propozycje grafików reklamowych.

Od tego czasu otrzymuję zamówienia na plakaty dekoracyjne do druku, które mają służyć konkretnemu celowi. W domach jako element ozdobny, w firmach – jako wiadomość skierowana do konsumenta. Jest to rodzaj ukrytej wiadomości. Ma ona oddziaływać na jego podświadomość dzięki mieszance barw, rozmieszczeniu elementów oraz ich wielkości. Wiąże się to również z dosłownym przekazem – cytatami, sloganami czy prostymi słowami, które mają znaczenie dla ściśle określonej grupy odbiorców.

Dzięki doświadczeniu wyniesionemu z rozmaitych projektów, wiem doskonale, które rozwiązania sprawdzają się na szeroką, masową skalę, a które lepiej zastosować, aranżując przestrzeń skromnego biura usługowego. Inaczej działa umysł konsumenta, który pragnie nabyć towar pierwszej potrzeby, a inaczej turysty spragnionego spędzić wymarzony urlop w ciepłych krajach. Muszę wiedzieć, które kolory najlepiej do siebie pasują, jakiego kroju i wielkości czcionki użyć, w jaką formę ułożyć litery, gdzie zamieścić obraz oraz jaką część całego plakatu powinien zajmować.

Jest to wiedza, jaką nabywa się poprzez lata pracy, a którą doceniają firmy, kiedy ich kampania reklamowa odnosi sukces. Nie da się zamienić tego na tanie, szybkie rozwiązania generowane automatycznie przez aplikacje internetowe czy gotowe szablony dostępne w programach graficznych.

Leave a comment

Moderacja komentarzy w tym serwisie jest aktywna. To oznacza, że twój komentarz nie będzie widoczny na stronie dopóki nie zostanie zaakceptowany przez redaktora.