DODATKOWE UMIEJĘTNOŚCI GRAFIKA

Niektórym ludziom praca grafika reklamowego wydaje się dosyć monotonna. Prawda jest jednak taka, że jako grafik stale napotykam na nowe wyzwania, którym muszę sprostać.

Różnorodność reklamy

Niewątpliwie, tym co sprawia, że moja praca nie jest monotonna jest różnorodność reklamy. Dzisiaj marketing to nie tylko bilbordy i spoty reklamowe. Reklama jest wszędzie, a treść musi być zależna od jej lokalizacji. Jak się okazuje, często wykonuję nawet reklamy, znajdujące się na reklamowanych produktach. Chodzi tu na przykład o zawieszki na butelki projekt których nie jest prosty, gdyż muszę wziąć pod uwagę zarówno typ produktu, jak i typ grupy odbiorców oraz przede wszystkim kształt butelki oraz zawieszki.

W przypadku takich projektów jak ten, o którym wspomniałam powyżej przekonuje się, że bardzo dobrze jest jeśli grafik zna się również na projektowaniu reklam. Rzecz w tym, że łatwiej jest pozyskać mi zlecenie od klienta, jeśli zaoferuję mu wykonanie zawieszki na butelkę od początku do końca. Chodzi o to, że zajmuję się nie tylko grafiką na zawieszkę, ale również projektem całej zawieszki, wymyślam jej kształt i konstrukcję.

Praca grafika reklamowego jest więc bardzo różnorodna i niezwykle interesująca, jeśli potrafi się tylko robić coś więcej niż tylko ładne grafiki. Obecnie, rynek wymaga od grafików, aby potrafili również projektować przynajmniej te najprostsze, najmniej skomplikowane materiały reklamowe. Ponadto, rynek stale się zmienia, dlatego żebym nieustannie miała wystarczająco dużo zleceń muszę ciągle się doszkalać.

Leave a comment

Moderacja komentarzy w tym serwisie jest aktywna. To oznacza, że twój komentarz nie będzie widoczny na stronie dopóki nie zostanie zaakceptowany przez redaktora.